Postdoc position at INRIA Chile

abergel
Dear All,

I have just received a announcement for a position at INRIA Chile.
Here is an extract from the call. It is written in Spanish, however it is also open to non-spanish speaker.

"Inria Chile fue creado en Chile en 2012 por Inria (www.inria.fr) y en colaboración con 9 universidades chilenas. Cuenta con el apoyo de CORFO, que seleccionó el proyecto de Inria Chile en el marco del concurso Atracción de Centros de Excelencia Internacional para la Competitividad dedicado a desarrollar y reforzar las capacidades I+D del país.

Inria Chile desarrolla sus actividades I+D a través de una plataforma de desarrollo de acciones aplicadas, que busca proponer soluciones a desafíos económicos y sociales para Chile, tal como energía, en particular energías renovables, recursos naturales y “ciudades inteligentes”. También se está trabajando en temas aplicados como desarrollo sustentable, gestión de catástrofes naturales o el desarrollo de tecnologías avanzadas para la astronomía.

Buscamos a un postdoc interesado en trabajar part-time en estrecho vínculo con un equipo de desarrollo que lleva a cabo una de estas acciones. Las competencias requeridas son particularmente en las áreas de: aprendizaje, datos masivos, redes de sensores, visualización interactiva. Esta lista no es exhaustiva.”

If you have a PhD and are interested, please contact me!

Cheers,
Alexandre

--
_,.;:~^~:;._,.;:~^~:;._,.;:~^~:;._,.;:~^~:;._,.;:
Alexandre Bergel  http://www.bergel.eu

Re: Postdoc position at INRIA Chile

sebastianconcept@gmail.co
Maravilloso, no sabía que había INRIA en Chile

Congratulations and hats off to the ones that made that happen

> [...]
> _,.;:~^~:;._,.;:~^~:;._,.;:~^~:;._,.;:~^~:;._,.;:
> Alexandre Bergel  http://www.bergel.eu

Here is the English translation:

"
Inria Chile was created in Chile in 2012 by Inria (www.inria.fr), in collaboration with nine Chilean universities. The Centre is supported by CORFO, Chilean Development Agency that was in charge of selecting Inria Chile’s project in the framework of the program Attraction of International Centers of Excellence for Competitiveness, aimed at developing and enhancing R&D capabilities for Chile.

Inria Chile conducts its R&D activities through a development platform of applied actions, in the view of putting forward solutions for social and economic challenges in Chile, such as energy, including renewable energy, natural resources and “smart cities”. The center is also working in applied topics such as sustainable development, natural disasters management or the development of advanced technologies for Astronomy.

We are looking for a candidate interested in working in Chile, closely with a development team in order to carry out one of these actions. Skills are expected in particular (but not only) in the following areas: machine learning, massive data, sensors networks, interactive visualization.

Cheers,
Alexandre

--