[ANN] Open meeting regarding the Squeak Release Team

[ANN] Open meeting regarding the Squeak Release Team

Edgar J. De Cleene
TO ALL:

Just we meet with Matthew and some words with Craig.
I also see Steph and Andreas sending feedback here or in release team list.

It's important we reach some agree for next 3.11.
We only exchange ideas , trying to see the best road to follow.

I repeat my vision.

One day I wish to have a very small and smart thing.
I open workspace and say "Pier" and all loads and I in bussiness.

Maria wish play "DressTheDoll" with Etoys, then she type DressTheDoll (and
the thing only loads the needed to she).

Some talented music (many Squeakers ) choose the last Stephane Rollandin
have and voila, he is doing jazz, tango or Nepal music (and not load Etoys
or Web)

Sure many more examples.

Now we have 3.10 , some just discover could load several things automatic,
some don't know 3.10 lack some packages living outside the base image.

3.11 could cut more packages and load again if needed.

The goal is going closer to MinimalMorphic.
Then to Kernel.
Then to Spoon.

I apologize if Craig or Pavel think different, sure they could explain
better.

The point is if we should start from 3.8.2 (without Traits and Monticello)
or we should continue from 3.10 is now.

The tentative image I put in ftp is only a first prototype idea and was
3.10.

But some believe could have sense do some similar from 3.8.2
Kind of 3.10 without Monticello and Traits.

So we listen all ideas, wait all help.

========
Next meeting is scheduled tomorrow 2 February 2008 on IRC

8:00 Phoenix 16:00 Rosario 13:00 Europa

======

RV: [ANN] Open meeting regarding the Squeak Release Team

Edgar J. De Cleene

> ========
> Next meeting is scheduled tomorrow 2 February 2008 on IRC
>
> 8:00 Phoenix 16:00 Rosario 13:00 Europa
>
> ======

As I said , yesterday I broke my watch

Should read

8:00 Phoenix 16:00 Europa 13:00 Argentina

By the way , exist some Dick Tracy watch today ?

Edgar

I on IRC and Skype as edgardec, off course I read mails to here until this
was solved.
Then discuss should continue on release team list.

Re: [ANN] Open meeting regarding the Squeak Release Team

2008/2/1, Edgar J. De Cleene <[hidden email]>:

>  The point is if we should start from 3.8.2 (without Traits and Monticello)
>  or we should continue from 3.10 is now.

My vote is without Traits!!! (Traits: big example of a not useful thing, IMHO),

Cheers.

El 2/2/08 8:37 AM, "Germán Arduino" <[hidden email]> escribió:

> My vote is without Traits!!! (Traits: big example of a not useful thing,
> IMHO),
>
> Cheers.
Manda tu voto a la lista internacional
No se si aqui en SqueakRos hay defensores de los Traits.
Lo bueno es que vamos a tener el apoyo de Andreas Raab, el piensa como yo
que todo lo que se hizo en el equipo anterior es una ca...

Vamos a ver que pasa

Re: [ANN] Open meeting regarding the Squeak Release Team

Giuseppe
Yo al menos, de momento, no los he usado, y no sé si los necesitaré.
En toda mi vida de programador no había oído hablar de ellos, así
que, quizás, no los necesito, al menos a corto/medio plazo.

Por otro lado, siempre y cuando luego se puedan cargar para quien los
quiera, pues perfecto, no encuentro la razón por la que deba ir
incluido en la imágen base.

De hecho, no veo razón para que la imágen base vaya cargada hasta
arriba, como se ha dicho más de una vez, y como siempre ha defendido
Edgar, lo ideal, es una imágen con lo mínimo, para, a partir de ahí,
construir una imágen a gusto de cada uno, o usar imágenes
preconstruidas como squeak-dev/web, o la de Ramón Leon, pero la
"Base" es la "Base"

Un saludo.

El 02/02/2008, a las 14:12, Edgar J. De Cleene escribió:

> [...]
>
> Vamos a ver que pasa

Re: [ANN] Open meeting regarding the Squeak Release Team

EstebanLM
Je, Traits va camino a ser la próximá "namespaces discussion" del
mundo squeak. La diferencia es que aquí nos primerearon y ya lo
pusieron, así que ahora hay que ver puede ser removido.

Yo creo que es una idea interesante (se me han ocurrido bastantes
diseños donde podría usarlo de manera productiva), pero genera un
montón de dificultades... no sé si los pros son mayores que los
contras (acá en capital, lo fueron... y es un garrón, cuac!), pero
tiene bastantes contras, hoy por hoy...
En estos momentos se esta discutiendo la posibilidad de
"paquetizarlo" y que lo cargue el que quiera usarlo. Esa sería la
mejor solución, ojalá sea realizable.

"Querer es suscitar las paradojas"
Camus - El mito de Sísifo